Wednesday, July 01, 2009

Jom Bersoaljawab...

Saya telah cuba untuk menjawab soalan2 di dalam tag ini sejak beberapa hari yang lalu. Namun, hampeh! Hari ini, akan cuba dilangsaikan hutang ini! Terima kasih kepada Nessa dan Kadusmama yang telah dengan baik hatinya menge'tag' saya.... poyo!!

TAG 1


1. Apakah perasaan anda sekarang? Bersemangat utk menghabiskan soalan2 ini.
2. Saya nak makan? Aiskrim!3. Saya tak suka? Politik semestinya!
4. Impian saya? Mengelilingi dunia! Boleh ke??5. Haiwan yang saya tak suka? Tikus!! Geliii…
6. Saya harapkan? sebuah kehidupan yang tenang, aman, bebas, gembira, bahagia, damai dan yg sewaktu dengannya.7. Jika boleh putarkan masa? Masa tidak akan dapat diputar kembali!8. Saya pada 10 tahun akan datang? Sudah kembali menetap d KK!
9. Handphone saya adalah sebuah? Handphone suami, asalnya.
10. Saya pernah bercinta sebanyak? Tak kisah lah berapa kali tp yg terakhir adalah suami saya! Ceh!11. Kawan-kawan saya? Semuanya memasang impian utk menurunkan berat badan! Hahaha..12. Pernah dikhianati? Mungkin..
13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda? Malas nak fikir.14. Siapa yang anda nak Tag?
1. Bekas kekasih saya adalah : Yang mana satu? Hehehe… 2. Saya sedang mendengar : Bunyi pintu. Cisss… 3. Mungkin saya patut: menggantikan bos saya! Hahaha..
4. Saya suka : makan snacks!
5. Sahabat-sahabat baik saya : sentiasa di hati saya walau di mana mereka berada!
6. Saya tak paham : kenapa org yg kaya bertambah kaya dan org yg miskin bertambah miskin…
7. Saya kehilangan : pen biru saya! Wakakaka..
8. Ramai yang berkata : muka anak saya mirip muka saya. Hihihih…9. Makna nama saya : Keadilan??10. Cinta itu adalah : pengorbanan??11. Di suatu tempat, seseorang sedang : menanti hadirnya cinta merawat kesepian di jiwa. Cewahhh..12. Saya akan cuba : berfikiran positif sentiasa! Kunun!!13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : Eternity??14. Telefon bimbit saya : sekarang berjenama Sony Ericsson dan LG. Nokia belum repair lagi.15. Bila saya terjaga dari tidur : saya teringin nak tidur balik.16. Saya paling meluat apabila : kaum sejenis memandang saya dengan pandangan yg semcm atau memandang saya dr atas hingga ke bwh. 17. Pesta/Parti adalah : sesuatu yang jarang saya hadiri
18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : seekor anak harimau bernama Halim di Zoo Melaka. (Dia minta makan aiskrim!)19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : remaja20. Hari ini : dalam sejarah! Kekeke…21. Malam ini saya akan : bermain dengan anak saya yg nakal!
22. Esok pula saya akan : menyiapkan kerja2 yang terbengkalai sbb lusa saya cuti!23. Saya betul-betul inginkan : percutian dan shopping sakan tp bukan dgn ponteng ofis/kerja! (Mouren, ko terasa ka tu??)24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : wajah nampak kusam jer!
25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : Sebagai wanita, semestinya pusat membeli-belah. Arked permainan?? Bising lah!26. Makanan Barat atau Jepun : Makanan barat.27. Bilik yang terang atau gelap: Apa rasionalnya soalan ini ye?28. Makanan segera adalah : kegemaran ku!
29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? “Datuk wants to see you.”


TAG 2
Semua yang teringin menge’tag’kan diri dengan soalan2 ini. Sila2 kan la ye…

8 comments:

  1. Kalu sia baca ni tag kan, mesti sia baca pasal pesta/ parti tu! Macam-macam jawab sia nampak..hihihihihi!

    ReplyDelete
  2. Bekas kekasih yang mana satu? Wahhh, ni mesti saham tinggi ni... hehehe

    Punya banyak ko punya henpon, sampai 3!! :O

    #16... sia paling banci kalau kana pandangan mcm tu :(

    Eh, tu rancangan hari ni dlm sejarah macam teda suda kan... sia minat juga tingu tu dulu2 :)

    Thanks for doing this tag Just :D

    ReplyDelete
  3. MOB aka Mouren ~ Akakaka.. ya ka pulak tu Mouren??

    Nessa ~ Hahaha.. seja ba tu Nessa kasi nmpk tu saham tinggi sikit. Bila lg.. hahaha..

    Henpon bnyk tp semua rusak.. kekeke..

    #16, ya ba Nessa... mmg bikin panas tu kalau urg tgk sia mcm tu.. mcm la diorang tu cantik. Kakaka.. Emo pulak..

    Lama sdh lor tu rancangan.. patut kasi ada blk tu kan.. mau refresh blk minda yg berkarat pasal sejarah ni.. :D

    Welcome.. buli ba kalau ko...

    ReplyDelete
  4. Sya paling suka soalan 7 dlm tag 2... Impian sya tu mau travel back in time. Mau pigi masa kicik2 dulu di mana sya bebas dari sebarang masalah... Happy ja lari sana sini, tanpa rasa takut :D... Ndak payah balik masa kicik2 lah, balik masa kamarin pun cukuplah... trus sya pi bili tu Mega 6/52.. confirm jutawan ni hari hahaha....

    oh ya... pen biru ko ada di bawah katil tu.. nanti ko cari2 k :D

    ReplyDelete
  5. Ornest ~ Semua org pun sia rasa kalau buli turn back time, komfom mau lari dr utang & prob.. lbh krg la mksd dia tu mau jd jutawan kan.. tu yg sia malas mau jwb tu.. heheeh

    Hahahah.. ko ni! bwh katil ka pulak tu?? Nanti sia suluh pakai lampu picit... kekeke..

    ReplyDelete
  6. Uiyoooooo...bm ko sungguh tersusun sekali!! sia pun kalah oh! hahaha

    ReplyDelete
  7. Hehee... lucu sya baca jawapan2 ko ni terutama 'Hari in dalam sejarah' hahaha... Ngam!! Eh, betul tu ko cakap, yang kaya makin kaya, miskin makin papa kedana!! Sya belum buat lagi ini tag, tapi perasaan ko trus 'bersemangat' sampai Tag 2 ka hehehee... :D

    ReplyDelete
  8. KadusMama ~ Hahahah.. jan jeles Ty! ;p

    Choc Mint Girl ~ Ya ba.. sbb berhari2 sdh dragging buat benda ni kan. So, bila sdh butul2 mau buat tu... tu yg bersemangat kunun tu. Hahaha.. Ba, ko pun jawab la.. test power BM yg makin berkarat tu... :D

    ReplyDelete

You're 'bout to corner... ;p